Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

Pro Dive Aps

Cvr: 36926384
Gammel Strandvej 9. kl 9000 Aalborg

info@prodive.dk
+4593856700

 

Betaling

Vi tager imod følgende betalingsmetoder: 

Dankort / Visa Dankort

Mastercard

Kontant betaling 

Bankoverførsel

 

Vi tager ikke kortgebyrer.
 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
Ved bankoverførsel skal det fuldebeløb overføres til Sparekassen vensyssel Reg. 7230 konto 2474993 Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

 

 

Indgåelse af aftale om køb af varer: 
Når du har afsluttet din bestilling i webshoppen og Pro Dive ApS har modtaget den, vil du modtage en mail om at bestillingen er modtaget. 

aftalen / købet er først bindende for begge parter når Pro Dive ApS har accepteret bestillingen og købet af varerene, med en "Ordrebekræftelse" tilsendt på mail.

Varer som er bestilt men som ej er på lager /er på fjernlager kan der forventes en leveringstid på op til 30 dage med mindre andet aftales.

 

Fragt

Fragten foregår hovedsagelig med GLS

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Det påhviler købere umiddelbart ved leveringen at undersøge varens tilstand og i tilfælde af mangler straks at reklamere skriftligt til Pro Dive ApS . Reklamerer køber ikke senest 5 dage efter modtagelsen af leverancen, bortfalder købers adgang til at gøre mangelsbeføjelser gældende mod Pro Dive ApS.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@prodive.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Aftaler om pakkerejser  

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg


Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
 
Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde hos dig eller hos Pro Dive dykkercenter, som du udtrykkeligt har bedt om.

 
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.  
 

Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.)
 

Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.

 

Ved køb af forbrugsstoffer eksempelvis batterier, cd, dvd, bøger og manualer mm. bortfalder fortrydelsesretten hvis forseglingen brydes. Specielt tilpassede varer (eksempelvis målsyede dragter) tages ikke retur. Forbrugeren accepterer således ved køb, at fortrydelsesretten bortfalder, idet fremstillingen påbegyndes med det samme. Fortrydelsesretten på brugte varekøb bortfalder af hygiejniske årsager for badetøj, rashguards og dragter (tør, våd og inderdragter) som har været anvendt i vandet.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Returnérer køber en brugt vare, hæfter køber for værdiforringelsen, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – Køber kan prøve varen på samme måde, som hvis køber prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter Pro Dive den som brugt, hvilket betyder, at køber ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.. Synlig slitage eller ridser medfører en ubetinget værdiforringelse på minimum 75%. Det betragtes som en væsentlig værdiforringelse, hvis varen ikke returneres med oprindelig, ubeskadiget indpakning, dersom den leveres i en særlig indpakning fra producentens side.


Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at Pro Dive har modtaget den.

 

Varen sendes til:

Pro Dive 
Lodsholmvej 43

9270 Klarup
 Att: Anders Grankvist


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale

 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Med forudgående aftale og accept af Pro Dive ApS

skal varen sendes eller indleveres til :

Pro Dive ApS

Gammel Strandvej 9, kl. th 9000 Aalborg


Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

 
Personoplysningerne registreres hos Pro Dive ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
 


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Niels Bülow eller Anders Grankvist, Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.11.2019

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular